سالم بمانید
سالم بمانید

سالم بمانید

مزایای ورزش ژیمناستیک برای کودکان

مزایای ورزش ژیمناستیک برای کودکان

شرکت مداوم و مستمر در کلاس های ژیمناستیک، مزایای سلامت جسمی، ذهنی و فیزیولوژیکی فراوانی برای کودکان فراهم می آورد. مهارت هایی که کودکان در این کلاس ها به دست می آورند می تواند در طول زندگی برایشان مفید باشد.

مزایای جسمی ژیمناستیک افزایش استحکام، انعطاف پذیری و تحمل عضلات ،توانایی در ایجاد آرامش ،روش راه رفتن، ایستادن و پریدن صحیح دانش پریدن خوب و ایمن افزایش چابکی مزایای ذهنی و روان شناختی ژیمناستیک آگاهی و هوشیاری نسبت به بدن آگاهی از فضا و جایی که بدن در آن قرار گرفته است.آگاهی و هوشیاری نسبت به  وجود رابطه در بین اعضای بدن آگاهی و هوشیاری نسبت به وجود رابطه با دیگران ،مزایای فیزیولوژیکی ژیمناستیک، لذت حرکت ،انضباط و کنترل خود،تصویر ذهنی خوب و مثبت نسبت به بدن، اعتماد به توانایی های خود.

مزایای اجتماعی

این ورزش به کودکان کمک می کند رفتارهای اجتماعی قابل قبول را درک کنند. به افراد دیگر احترام بگذارند. همکاری و کار گروهی در تمامی زمان ها مورد تشویق قرار می گیرد.

مزایای فیزیکی

این ورزش به توسعه ی فیزیکی و مهارت های حرکتی کمک می کند و می تواند باعث ایجاد استحکام و استقامت، چابکی، تعادل، انعطاف پذیری، قدرت، هماهنگی، ژست خوب و آرامش بدن شود. همچنین این ورزش به کودکان کمک می کند بدن خود را مدیریت کنند. آنها می توانند با استفاده از این ورزش به موفقیت هایی همچون کنترل بدن، وفق پذیری، مقابله با استرس، نظارت بر موقعیت ها، دقت، زمان بندی و هوشیاری دست پیدا کنند .

مزایای زبانی

این ورزش کودکان را به استفاده ی صحیح از زبان به هنگام استفاده از مهارتها، دستگاه ها و حرکت ها تشویق کرده و به آنها فرصت ابراز عقاید و احساسات را می دهد.

مزایای ذهنی

این ورزش به کودکان اجازه می دهد به خودشان فکر کنند، تصورات خود را شبیه سازی کنند و مشکلات را حل کنند.

خلاقیت

این ورزش به کودکان فرصت ایجاد خلاقیت را می دهد.

مزایای احساسی

این ورزش آموزش از طریق موسیقی، رنگ ها، اعداد شکل ها و لغات را تقویت می کند.

اهمیت بازی برای کودکان  چیست؟

یک اصل اساسی این است که کودکان از طریق بازی آموزش می بینند و این موضوع مرکز و اساسآموزش کودکان از موقع تولد تا سال های مدرسه هست. بازی کردن نقش مهمی در تمامی جوانب رشد و آموزش کودکان بازی می کند و ژیمناستیک و حرکات بدن به آنها اجازه می دهد به صورت وسیع تری آموزش ببینند. هم کودکان و هم مربیان به استفاده از قوه ی تخیل تشویق می شوند و می توانند روابط و موقعیت های خود را توسعه و گسترش دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.