سالم بمانید
سالم بمانید

سالم بمانید

درمان درد پهلو و سینه از زبان امام رضا علیه السلام

درمان درد پهلو و سینه از زبان امام رضا علیه السلام

درمان_پهلو_و_دل_درد

امام رضا (علیه السلام) در رساله ذهبیه که در بردارنده توصیه های شفابخش و آموزه های تندرستی است ، در مورد درد پهلو و سینه می فرمایند :

کسی که از بروز درد شقیــقه و درد پهلو و شکم ( شوصه یا ذات الجنب ؛ ورمی گرم و دردناک است ) بیمناک است در فصل تابستان پس از خوردن ماهی تازه ، بلافاصله به خواب و استراحت نپردازد (زیرا طبع ماهی سرد است وخواب هم سرد کننده بدن است که موجب تشدید سردی مغز و اعصاب و احشاء و درد سر و شکم می شود.

محمد بن ابراهیم جعفى می گوید: مردى از شکم ‏دردى که چیزى نمانده بود باعث مرگش شود ، به نزد امام رضا (علیه السلام)  نالید و از ایشان خواست  براى او در پیشگاه خداوند عزوجل دعا کند؛ چرا که دارو و درمان‏هاى  فراوانى که به وى داده‏اند ، او را به ستوه آورده است و نه فقط او را سودى نرسانده، بلکه بر شدّت درد او نیز افزوده است.

امام رضا (ع) به او فرمود : « دعاى ما به درگاه خداوند ، جاى خود دارد و من از خداوند مى‏خواهم به مدد و نیروى خود ، درد تو را بکاهد ، امّا چون درد بر تو غلبه کرد و از آن به خود پیچیدى ، گردویى بردار و بر آتش بگیر تا هنگامى که بدانى آنچه در درون آن هست ، کباب شده و آتش ، رنگ پوست آن را نیز دگرگون کرده باشد . در این هنگام ، آن را بخور که در دم ، درد را آرام مى‏کند». او مى‏گوید : به خداوند سوگند ، تنها یک بار این کار را انجام دادم و به اذن خداوند ، آن شکمْ‏دردِ من ، آرام شد.

طب الائمه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.