سالم بمانید
سالم بمانید

سالم بمانید

بهترین و بدترین رژیم های غذایی برای دیابتی ها

بهترین و بدترین رژیم های غذایی برای دیابتی ها

براساس اعلام انجمن دیابت آمریکا، بهترین گوشت ها برای افراد مبتلا به دیابت، گوشت هایی هستند که دارای کمترین میزان چربی های اشباع باشند. این گوشت ها شامل ماهی، بوقلمون و سینه مرغ می شوند.

بهتر است مبتلایان به دیابت، هفته ای 2 مرتبه، هرکدام از این گوشت ها را در برنامه غذایی خود داشته باشند و یک روز باقی مانده هفته را از گوشت های مورد علاقه خودشان مصرف کنند.

بهترین و بدترین غلات

بهترین ها: غلات سبوس دار.برنج قهوه ای، ماکارونی قهوه ای، نان های سبوس دار و کینوا

بدترین ها: غلات تصفیه شده یا آرد سفید که می توانند باعث مقاومت به انسولین و افزایش سطح قند خون شوند

بهترین و بدترین لبنیات

بهترین ها: ماست یونانی بدون چربی، ماست پروبیوتیک، شیرهای بدون چربی و دوغ های کم نمک، بهترین گزینه ها میان انواع محصولات لبنی برای مبتلایان به دیابت هستند.

بدترین ها: بهتر است این بیماران از مصرف لبنیات پرچرب و شیرکاکائوهای آماده که حاوی شکر افزوده هستند، اکیدا خودداری کنند.

بهترین و بدترین سبزی ها

بهترین ها: سبزی های غیرنشاسته ای مانند سبزی های برگ سبز تیره، کلم بروکلی، مارچوبه و هویج (البته نوع خام آن)، دارای سطح پایینی از کربوهیدرات و سطح بالایی از فیبر غذایی هستند. این سبزی ها می توانند حداقل نصف بشقاب غذایی مبتلایان به دیابت را در هر وعده غذایی پرکنند.

بدترین ها: سبزی های نشاسته ای مانند ذرت، سیب زمینی و نخودفرنگی، گزینه های مناسبی برای مبتلایان به دیابت نیستند.

بهترین و بدترین میوه ها

بهترین ها: انواع میوه های تازه، حتی اگر شیرین هم باشند، حجم بالایی از فیبر و آنتی اکسیدان ها را در خود جا داده اند. از این رو، معمولا محدودیت چندانی در مصرف میوه ها برای مبتلایان به دیابت مطرح نیست. با این حال، انواع توت جزو بهترین میوه ها برای این بیماران محسوب می شوند.

_بدترین ها: میوه های خشک یا کمپوتی

بهترین و بدترین چربی ها

بهترین ها: چربی های غیراشباع تک زنجیره ای و چندزنجیره ای مانند چربی موجود در بادام، گردو، روغن آفتابگردان و روغن زیتون، همگی جزو بهترین چربی ها برای مبتلایان به دیابت هستند.

بدترین ها: چربی  موجود در کره، پنیرهای پرچرب، غذاهای سرخ کردنی

اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید، باید بشقاب غذای خود را در هر وعده غذایی به 3 قسمت تقسیم کنید. یک قسمت بشقاب باید 50 درصد آن را در بر بگیرد و حاوی سبزی های تازه باشد. یک چهارم بشقاب یا 25 درصد آن را باید پروتیین های سالم و مناسب برای شما تشکیل بدهد و یک چهارم باقی مانده هم باید به غلات سبوس دار اختصاص پیدا کند.

T.k

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.