سالم بمانید
سالم بمانید

سالم بمانید

امام رضا (ع) : هرکس می خواهد معده اش او را آزار ندهد،

http://uupload.ir/files/b00e_%D9%87%D8%B1%DA%A9%D8%B3_%D9%85%DB%8C_%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF.jpg

امام رضا (ع) :

هرکس می خواهد معده اش او را آزار ندهد، میان غذا خوردن، آب ننوشد تا آن را به پایان برساند زیرا هر کس که آب بنوشد، رطوبت در بدنش می نشیند، معده اش ضعیف می شود و بنابراین رگ ها نمی توانند نیروی موجود در غذا را بگیرند.

دانشنامه احادیث پزشکی‌ص۴۲۷

TebyanOnline

پوکی استخوان؛ بیماری خاموش

http://uupload.ir/files/kbei_%D9%BE%D9%88%DA%A9%DB%8C_%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86.jpg

پوکی استخوان؛ بیماری خاموش

این بیماری معمولا پیش از اینکه در انسان ها رشد کند نشانه و دردی ندارد.  توده‌ی استخوانی به تدریج تحلیل رفته و بافت استخوان از بین می‌رود.

پوکی_استخوان بیماری خاموش است و عوارضی دارد که می‌تواند موجب ناراحتی شود. شکستگی‌ها و ترک‌های ریز استخوان می‌توانند طی #زندگی روزمره روی بدهند و باعث احساس درد بشوند.

این بیماری مشکلی رایجی است که افراد 65 سال به بالا مخصوصا خانم ها آن را تجربه می‌کنند، تقریباً بدون علامت است و بیشتر افراد نمی‌دانند پوکی استخوان دارند، تا زمانی که متداول‌ترین اثرات این بیماری را تجربه کنند.

با افزایش سن، درد و ناراحتی تا حدودی سراغ افراد می رود اما لزوماً به معنی پوکی استخوان نیست. اما توصیه می شود در مورد مشکلات و دردهای استخوانی با پزشک مشورت شود

می توانید برای کاهش احتمال پوکی استخوان در هر سنی، اقداماتی انجام دهید. کلسیم و ویتامین D کافی دریافت کنید،به طور مرتب تمرینات قدرتی انجام دهید و آگاه باشید که مصرف دخانیات و نوشیدنی های گاز دار  به شدت در این زمینه آسیب زا هستند.

تبیان_رسانه_زندگی

TebyanOnline

پیامبر_اسلام (ص): کرفس سبزى پیامبران است.

http://uupload.ir/files/i91z_%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%A8%D8%B1_%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85.jpg

پیامبر_اسلام (ص): کرفس سبزى پیامبران است.

کرفس گرفتگى رگها را باز مىکند، دل را طراوت مىبخشد، حافظه را زیاد مىکند و دیوانگى، جذام، پیسى و ترس را دور مىکند.

الفردوس، ج 5، ص 370، ح 8468

TebyanOnline

برای کم کردن وزن ورزش کنید

http://uupload.ir/files/kpws_%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C_%DA%A9%D9%85_%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86.jpg

برای کم کردن وزن ورزش کنید

گرسنه ماندن باعث می‌شود وزن بدن به دلیل ذخیره‌سازی چربی افزایش یابد. هنگامی که برای مدتی طولانی غذا نمی‌خورید، بدن شما به دلیل محروم ماندن از مواد غذایی دچار آشفتگی می‌گردد و هنگامی که دوباره شروع به خوردن می‌کنید، گمان می‌کند که باید کالری مصرفی را به چربی تبدیل نماید، چون نمی‌داند چقدر طول می‌کشد که دوباره غذا بخورید.

اگر هدفتان از گرسنگی کشیدن #کاهش_وزن است، باید در برنامه رژیمی خود تجدیدنظر نمایید. به جای گرسنگی، یک برنامه مناسب ورزشی 4 یا 5 بار در هفته برای خود تعیین نموده و از میوه‌جات، سبزیجات، حبوبات، گوشت‌های کم چرب و ماهی استفاده کنید.

تبیان_رسانی_زندگی

TebyanOnline

(زنگ سلامت) بعد از مسواک دهان را آبکشی نکنید !

http://uupload.ir/files/hyaq_%D8%A8%D8%B9%D8%AF%D8%A7%D8%B2.jpg

بعد از مسواک دهان را آبکشی نکنید !

آخرین و معتبرترین توصیهٔ راهنمای سلامت دهان سازمان سلامت جامعهٔ انگلستان (PHE) پیشنهاد میکند که بعد از مسواک‌زدن با خمیردندان فلوراید دار تنها محتویات دهان خارج شود و دهان با آب شست‌وشو داده نشود تا میزان غلظت فلوراید حفظ شود

غلظت فلوراید در خمیردندان درمقایسه با دهانشویه‌های فلورایدی بالاتر است و بنابراین اگر در دهان باقی بماند، مؤثرتر است تا اینکه رقیق و یا شسته شود

MajalePezeshki