سالم بمانید
سالم بمانید

سالم بمانید

چه خوراکی‌هایی از شما در برابر آلودگی هوا محافظت می‌کنند؟

چه خوراکی‌هایی از شما در برابر آلودگی هوا محافظت می‌کنند؟

خبرآنلاین؛ هیچکس نمی‌تواند از آلودگی هوا فرار کند اما دست کم می‌توان با برخی ملاحظات خوراکی تاثیرات آن را بر روی سلامت بدن کاهش داد؛

1- کلم بروکلی: بر اساس مطالعات گسترده کلم بروکلی خوراکی محسوب می‌شود که قابلیت جنگیدن با مواد سمی موجود در هوای آلوده‌ای که ما تنفس می‌کنیم را داراست.

2- زنجبیل: زنجبیل یک ترکیب گیاهی طبیعی است که کمک می‌کند تا سیستم آدرنالین شما سالم بماند و توانایی بدن را برای مقاومت در برابر عوامل مختلف از جمله #آلودگی_هوا بالا می‌برد.

3- خوراکی‌های غنی از منیزیم: منیزیم مینرالی است که توانایی طبیعی دفاعی بدن را ارتقا می‌دهد و مجرای تنفسی در ریه‌ها را تسکین می‌بخشد تا نفس کشیدن راحت‌تر اتفاق بیفتد. بادام‌های معمولی و بادام هندی از جمله منابع غنی منیزیم هستند.

4- تخم کتان: اسید چرب امگا3 بدن شما را به شکل فوق‌العاده‌ای در برابر آلودگی هوا مقاوم می‌کند می‌توانید این نوع از تخمه را داخل سالاد ریخته و روزانه مصرف کنید.

5- مواد غذایی غنی از ویتامین C: ویتامین C بهترین آنتی اکسیدان برای مبارزه با اثرات مخرب آلودگی هوا محسوب می‌شود. بهترین منابع غذایی این ویتامین فلفل دلمه‌ای، مرکبات، کیوی، کلم، گوجه فرنگی و نخود فرنگی هستند/foodtolive

vitamin  

ویتامینی شو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.