سالم بمانید
سالم بمانید

سالم بمانید

‌کشک

کشک

 یکی از فرآورده های ماست با ماندگاری طولانی است .کشک در روش سنتی از ماست بدون چربی و یا دوغ باقی ماندهپس از کره گیری تهیه می شود . کشک خشک 55 تا 75 درصدپروتئین دارد .

جالب است بدانید که هیچ ماده غذایی به این اندازه پروتئین ندارد کشک با وجود حجم کم دارای کلسیم ، پروتئین ،چربی ، نمک و ویتامینهای b1و b2 است کشک به مانند یک غذای مقوی ، گرسنگی را کاهش داده و حجم کمی از معده را اشغال می کند .

کشک ضد عفونی کننده دستگاه گوارش است همچنین محتوای بالای کلسیم و فسفر آن در پیشگیری از پوکی استخوان موثر است . تحقیقات نشان می دهد کشک مقادیر فراوان پیش ساز گلوتاتیون را دارد که به خوبی از دستگاه گوارش جذب و وارد گردش خون میشود و به راحتی از دیواره سلول هم عبور می کند خواص مهم گلوتاتیون در کنترل رادیکالهای آزاد موجب پیشگیری از سرطانها ،کند شدن روند پیری و افزایش طول عمر سلولها می شود .

به بیماران سرطانی بعد از هر وعده غذا 2تا 3 قاشق کشک پاستوریزه بخورانید . کشک غذایی نفاخ است از این رو برای سهولت هضم آن میتوان کشک را به همراه نعناع خشک مصرف کرد . از آنجا که کشک غنی از پروتئین است محیط مناسبی برای رشد و تکثیر میکروارگانیسمها محسوب میشود از جمله این میکروارگانیسمها می توان از کلستریدیومها نام برد لذا قبل از مصرف، کشک را 10تا 20دقیقه بجوشانید تا از بار میکروبی آنکاسته شود .

Manizhe fitness

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.