سالم بمانید
سالم بمانید

سالم بمانید

نکاتی در مورد رژیم غذایی کتوژنیک

نکاتی در مورد رژیم غذایی کتوژنیک

رژیم غذایی کتوژنیک این روزها شهرت زیادی میان افرادی دارد که سعی دارند وزن کم کنند. این رژیم غذایی پُرچرب و کم کالری است. افرادی که رژیم کتوژنیک را دنبال می‌کنند باید 75 درصد از کالری مورد نیاز روزانه خود را از چربی‌ها، 20 درصد آن را از پروتئین و 5 درصدش را از کربوهیدرات‌ها دریافت کنند.

اما این سؤال ممکن است مطرح شود که آیا رژیم کتوژنیک در بلندمدت برای بدن مضر نیست؟

عوارض رژیم کتوژنیک در بلندمدت

ریتم نامنظم قلب

در رژیم کتوژنیک، کربوهیدات‌ها تقریبا حذف می‌شوند و کاهش ماده غذایی در دراز مدت خطر ابتلا به فیبریلاسیون دهلیزی را افزایش می‌دهد. در اثر این بیماری، ضربان قلب نامنظم شده و خطر احتمال ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی 5 برابر افزایش می‌یابد.

کاهش توانایی برای انجام فعالیت بدنی

بدن ترجیح می‌دهد از کربوهیدرات برای سوخت و ساز خود استفاده کند، اما با کمبود کربوهیدرات در این رژیم، بدن تلاش می‌کند تا از شکستن چربی‌ها انرژی به دست آورد و این باعث می‌شود که شما در طول تمرینات و فعالیت بدنی احساس خستگی کنید.

کمبود ویتامین

تمرکز بر محدود کردن کربوهیدرات در بلندمدت می‌تواند منجر به کمبود ویتامین، به خصوص ویتامین‌های محلول در آب، مثل ویتامین B و C شود.

تأثیر منفی بر روده و گوارش

مصرف بسیاری از غذاهای غنی از مواد مغذی و فیبر به علت داشتن کربوهیدرات بالا در رژیم غذایی کتوژنیک مجاز نیستند که می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی مانند یبوست و اسهال شود.

بیشتر بخوانید:

https://article.tebyan.net/464400

tebyanonline

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.