سالم بمانید
سالم بمانید

سالم بمانید

روش مقابله با حساسیت های فصلی

http://uupload.ir/files/6nn3_%D8%B1%D9%88%D8%B4.jpg

روش مقابله با حساسیت های فصلی

حساسیت های #فصلی سبب بروز علایمی همچون خارش گلو، #آبریش بینی، سرفه، اشک ریزش و گرفتگی گوش ها می شوند.

چندین نوع داروهای بدون نسخه می توانند به سهولت در درمان این علائم آلرژی کمک کنند که شامل موارد زیر هستند:

آنتی هیستامین های خوراکی: آنتی هیستامین ها می توانند به تسکین #عطسه، #خارش، آبریزش بینی و اشک ریزش کمک کنند. نمونه هایی از آنتی هیستامین های خوراکی عبارتند از: لوراتادین ، ستیریزین  و فکسوفنادین .

ضداحتقان ها: ضداحتقانهای خوراکی مانند سودوافدرین می توانند باعث تسکین موقتی از گرفتگی بینی شوند. داروهای ضداحتقان های دیگر نیز مانند فنیل افرین  به صورت اسپری های بینی استفاده می شوند.  فقط نباید از ضداحتقان های های بینی برای بیش از ۳  روز پشت سر هم استفاده کنید. . اسپری بینی: اسپری بینی کرومولین سدیم می تواند علائم آلرژی را کاهش دهد و عوارض جانبی جدی نداشته باشد ، اگرچه استفاده از آن قبل از شروع علائم مؤثرتر است.

دستشوی سینوس ها

شستشوی قسمت های بینی شما با محلول نمکی راهی سریع ، ارزان و موثر برای تسکین احتقان بینی است. شستشو مستقیماً مخاط و حساسیت ها را از بینی شما بیرون می زند. برای شستشو از سرم های شستشو که در #داروخانه ها فروخته می شوند استفاده کنید.

بعد از ورود به منزل دوش بگیرید و لباس های خود را عوض کنید.

آلرژن ها و مواد حساسیت زا که در محیط پراکنده هستند به راحتی به پوست، موها و لباس های شما چسبیده و باعث بروز آلرژی های پوسای و تنفسی می شوند. قبل از امتحان کردن روش های درمانی جایگزین با پزشک خود مشورت کنید.

اگر درمان های خانگی کافی نیستند ، به پزشک خود مراجعه کنید پزشک ممکن است توصیه کند آزمایش پوست یا آزمایش خون انجام دهید تا دقیقاً بدانید که چه آلرژن هایی باعث علائم شما می شود. .

yadegarrcs

[In reply to کانون جمعیت هلال احمر]

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.